HCMvision: met visie Vlaanderen in “War for talent is voorbij”

HCMvision, gekend als rekruteringspartner voor keyfuncties, viert binnenkort zijn 10-jarig jubileum maar schakelde in de aanloop al enkele versnellingen hoger. Onder meer met de aanstaande opening van een kantoor in Kortrijk.

“Een ondernemer moet het juiste arsenaal aan wapens hebben om de juiste mensen te vinden, te boeien en te binden. Na 10 jaar rekrutering weten we ondertussen hoe we bedrijven kunnen helpen om dit arsenaal samen te stellen. En dat doen we niet op de klassieke manier. De ‘war for talent’  waar zo hard over geroepen werd en wordt, is in feite al voorbijgestreefd,” zeggen zaakvoerders Eef Possemiers en Niels Prys van HCMvision.HCMvision, gekend als rekruteringspartner voor keyfuncties, viert binnenkort zijn 10-jarig jubileum maar schakelde in de aanloop al enkele versnellingen hoger. Onder meer met de aanstaande opening van een kantoor in Kortrijk.

Bye ‘vacature’, bye ‘competentiescreening’

“We dagen de sector en bestaande HR-tradities inderdaad uit – ‘We challenge HR’ staat nu nieuw onder het logo en vertaalt die ambitie. Men moet afstappen van de klassieke screening, de loutere vacature-invulling. Dat is volgens ons al lang voorbijgestreefd,”  aldus Possemiers en Prys. “Bedrijven moeten in de huidige markt  het volledige plaatje juist hebben en daarin zijn wij hun partner. Alles vertrekt vanuit een uitgesproken identiteit en strategie die vertaald wordt naar een sterke marktpositionering – employer branding. Als die positionering sterk genoeg is, willen mensen graag voor je werken”.

Stappen verder

HCMvision gaat nog een stap verder: “Echt toegevoegde waarde leveren, kunnen we als we de ruimte krijgen om dingen in vraag te stellen. Kritische reflectie is ook onze rol. We vertalen de getoetste ondernemingsstrategie vervolgens naar de dagelijkse werking en naar personeelsbeleid in al zijn facetten, van instroom tot exit. Daarbij streven we naar partnerships op langere termijn zodat we het profiel van de werkgever, de werksfeer en de mogelijkheden echt in de diepte kennen”.

Dubbele uitdaging

“We dagen bedrijven uit om voorbij de tradities te denken en om HR-beleid te zien als een investering, met een ROI zoals bij elke investering. Wat we onze klanten voorhouden, doen we uiteraard zelf ook. We gaan dit verhaal over heel Vlaanderen neerzetten. Daarvoor hebben we Niels Prys, tot voor kort Managing Director van Trixxo, als mede-zaakvoerder aangetrokken. Het is de vaste ambitie om  binnen drie jaar een fysiek kantoor in elke Vlaamse provincie te hebben. Voor 2019 mag je alvast rekenen op een verdubbeling van de kantoren en een verdubbeling van het team. We groeien dus zelf en geven mensen nieuwe uitdagingen, zoals het hoort. Zo simpel is het,“ besluit Eef Possemiers.

Deel dit artikel