Meva Benelux: “Je voelt de betrokkenheid van HCM”

Meva, de internationale specialist in bekistingssystemen, deed beroep op HCM voor de aanwerving van twee salesprofielen voor de Benelux-markt en meer bepaald voor het salesteam voor Vlaanderen en Brussel. We peilden bij Thomas Graf, CEO van Meva Benelux, hoe de samenwerking is verlopen.

“We hebben twee accountmanagers aangetrokken voor de Benelux. Een ervan is deze week gestart, de tweede begint volgende week (derde week van januari). Ik hoop dat het de juiste kandidaten zijn,” aldus Thomas Graf. “De hele procedure – voorbereiding, short list, selectie – hebben we aan HCM overgelaten. Dat is zeer professioneel en positief verlopen.  Als er in de Benelux bijkomende aanwervingen moeten gebeuren – voor Nederland zit dat eraan te komen – zal dat wellicht ook via HCM gebeuren.”

“Dat is wat we in essentie in elk land doen: een partner vinden waar we een klik mee hebben, die past in onze bedrijfscultuur. En daar bouwen we een lange termijnrelatie mee op. De communicatie voor de twee aanwervingen verliep via onze Belgische medewerkster Marleen Geraerts vanuit Landen.”

Marleen Geraerts, verantwoordelijke Finance & HR bij Meva Benelux: “We zijn zeker tevreden over HCM. De aanwervingen zijn vlot verlopen en de hele procedure is ook snel gegaan. De kandidaten zijn pas aan het werk, veel valt er nog niet over te zeggen. Maar we hebben er een goed gevoel bij. Je voelt echt de betrokkenheid van HCM. Bij grote selectiebureaus gaat alles toch meer op automatische piloot. Bij HCM hadden we twee contactpersonen en die gingen voor ons op zoek en voerden de gesprekken. Het is een persoonlijke, veel directere aanpak.”

“Het helpt natuurlijk dat we HCM van vroeger kenden. Acropol Groep, die in februari 2021 werd overgenomen door Meva, werkte al samen met HCM.”

Deel dit artikel